17 Kasım 2012 Cumartesi

SCARPA NANGPA-LA XCR BOT



Sevgili dostlarım bu yazımda sizlere Scarpa Nangpa modelini elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım yaklaşık 3 aydır bu botları kullanıyorum genel izlenimlerimi sizler ile paylaşmak istedim;

İlk olarak bir kullanıcı olarak sizlere beklentilerimi yazmak istiyorum;

1- Rahat ve ortopedik olmalı,
2-Su geçirmez olmalı,
3-Nefes alabilir nitelikte olmalı,
3-Tabanı ne çok sert nede çok yumuşak olmalı, EVA tabanlar konfor için....
4-Giymesi ve çıkarması kolay olmalı,
5-Ayakta hantal olmamalı şık durmalı 
6-Bu tip ayakkabıların en çok aşınan kısmı burun kısmı olduğu için ön burun kısmı sağlam olmalı,
7-Hafif olmalı,
8- Son olarakta ayağımı sıcak tutmalı.

Gelişen teknoloji ile birlikte bir çok ayakkabı modeli de raflarda ki  yerini aldı tabi bunca seçenek arasında tercih yapmak oldukça güç oluyor fiyat ve performans açısından en iyi değerlendirmeyi her zaman kullanıcı yorumlarından yola çıkarak tercihimi yapıyorum. Zaten bura da bunları yazma sebebim de budur.Scarpa markasından bahsedecek olursak,

 Scarpa markası, İtalya menşeli bir marka Türkiye  Distribütörü Bir çok markanın olduğu gibi bunun da Meydanav (http://www.meydanav.com/urun/9/6/scarpa.htm) Scarpa markası yaklaşık 70 yıldır ayakkabı piyasasında en iddialı firmalardan biridir ve yıllardır vizyonunu bozmadan bu tip ayakkabılar üretmektedir. Detaylı tarihçe için (http://it.scarpa.net/azienda/storia/) bakınız.

Gelelim Nangpa modeline, bu model benim aradığım bir bütün özellikleri içerisinde barındırıyor . 

Vibran tabana sahip sahip, bu ayakkabıyı daha güvenilir kılıyor, yumuşak bir tabana sahip olası uzun yürüyüşlerde ayağınıza istediğiniz konforu sunuyor, Goretex astarı bir çok kez deneme fırsatım oldu botun yarısından fazlası suyun içerisindeyken sorun yaşamadım. Ayakkabı dili olarak içerinde özel ortopedik bir dil var buda konforu artırıyor. Ayakkabının önündeki çarşak bandı sayesinde aşınmalara karşı ön kısım dayanıklı hale getirilmiş buda hard kullanıcılar için bir artı bence. Üst kısım Cordura deri ve ağırlık 590gr. Ayakkabı fiyatı ortalama 370-430 TL arası...


http://www.everestoutdoors.com/index.php?page=urun_detay&kat=30&alt_kat_id=431&id=9987#sekme

Bu modelin eksi kısımları bana göre, Fiyat biraz pahalı, ayakkabının kalıpları dar ayağı taraklı olanlar çok zorluk çekebilir. 

Doğada mutlu olmanız dileğiyle....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder